Ubuntu'yu MAC'leyin!

18:48 Unknown 0 Comments

   
    Biraz araştırma sonucu geçtiğimiz aylarda yayınlanan 2019’a kadar desteklenecek olan Ubuntu 14.04 LTS sürümünün MAC tema yüklenimini buldum. Bir grup arkadaş vermişler kafayı, kaynakları dahi kendileri ayarlamışlar. Ayrıca şu ünlü alt menü barı içinde zaten daha önceden de kullanılan Docky adlı uygulamayı kullanmışlar. Tabi ben anlatamayacağım öyle tek tek. Arkadaşlar yetmemiş video anlatım yapmış. Eğerki sistem modifiyesi yada farklılık olması açısından bir şeyler yapmak istiyorsanız bunu kesinlikle yapmanızı öneriyorum size. Ayrıca kurulumu ve paketlerin yüklenmesi düşünüldüğü gibi zor değil. Alt menü içinde Linux'te zaten kullanılabilen Docky uygulamasını kullanıyoruz.

   
   Yalnız küçük bir sorunumuz var.  Eğer ki Ubuntu kurulumunu Türkçe olarak yaparsanız Docky uygulamasında sorun çıkıyor, epey bir araştırdım fakat çözüm bulamamıştım. Bende kendi çözümümü ürettim. Docky uygulamasını başlattığınızda “DBUS başlatılamıyor” benzeri bir hata veriyordu. Tabi bunu anlayabilmek için uygulamayı terminalden başlatıyoruz, biraz araştırma sonucu “env LC_ALL=C docky" komutu ile bu hata çözülebiliyor. Yapmanız gereken çok basit, Docky yüklemesini yaptıktan sonra terminale locate docky komutunu verin ve ardından docky:docky.desktop dosyasının bulunduğu dizine giderek root yetkisi ile nano yada gedit benzeri text araçları ile dosyayı açın. Alt tarafta bulunan Exec=docky'i Exec=env LC_ALL=C docky komutu ile değiştirin. Ardından Docky uygulamasını girdiğinizde sorun çözülmüş olacaktır. Eğerki sorun devam ederse docky:docky.desktop öğesini masaüstüne kopyalayın ve dediğim şekilde ayarlamaları yaptıktan sonra masaüstünden girerek çalıştırabilirsiniz.

   Daha fazla uzatmayayım, videoyu vereyim ben size. Alttaki linkten de kaynak linklerine ulaşabilirsiniz.

   Paketler için kaynakları buradan bulabilirsiniz: noobslab.com/2014/04/macbuntu-1404-pack-is-released.html


0 yorum: