Bash's Trouble nedir?

17:07 Unknown 0 Comments

   Tam olarak nereden alsam şaşırdım biraz. Daha önce Tumblr üzerinden bir blog açarak kendimce bir şeyler karalayıp duruyordum. Takip ettiğim bir çok blog yazarının bu blog sistemini kullandığını görünce bende bir tane açayım dedim ve Bash's Trouble olarak bir blog açmaya karar verdim. Eski blogumda bulunan entryleri buraya düşüreceğim tabii ki.

   Merak etmişsinizdir belki, Bash's Trouble ne anlama gelmektedir diye. Hemen vereyim cevabını. Bilirsiniz bu aralar ShellShock bash kod açığı gündeme bomba gibi düştü. Bir espridir gidiyor, "Bash'ınıza bela olmasın bu ShellShock" diye. Bende Bash's Trouble yani Başının Belası olarak açayım dedim. Evet anlamsızca gelebilir ama ne olsun işte, zaten yine eskisi gibi karalayıp durucam yani bir şey farketmicek.


   Kendimden bahsetmek gerekirse yardım almadan kendimce bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum diyebilirim. 4 sene öncesine kadar oyunlarla vaktimi heba ederken nasıl olduysa kendimi Linux içerisinde buldum. İlk olarak güvenlik üzerine (daha çok script ve sunucu üzerine) çalışmalar yapmayı planlıyordum. Aslında sadece planlıyordum değil, planladım ve bazılarını gerçekleştirebildim sanırım. Daha sonraları farkettim kod bilgisi olmadan hiç bir şey olmuyormuş. Geçen 2 senenin ardından ilk olarak işe PHP ile başladım. Nedenini hiç sormayın, sanırım nereden başladığımı tam olarak bilememiştim. Yapıları öğrendikten sonra biraz Python'a ve C'ye merak saldım. Onlar üzerinde de biraz çalışarak vakit geçirdim. Şuanda Javascript üzerine bir şeyler yapıyorum. Burada "yapıyorum" kelimesi sizi yanıltmasın, ciddi projeler yok. Sadece öğrenme seviyesinde olduğum için, aynı zamanda da kendimde cesaret bulamadığım için (nedenini hiç bilmiyorum) bir dil üzerinde "ileri seviye" denecek kadar kendimi geliştiremedim. Bunun nedenini de sanırım daha lise 3'deyken (hala da lise 3'teyim) bölüm olarak yabancı dili seçmeme bağlıyorum. Herhangi bir matematik bilgisi görmüyorum zaten.


   İlerde herhangi bir planım inanın yok. Şu okul epey bozdu beni, hayallerimi yıktı. Gerçi o hayallere ulaşabilmek için okulu okumak gerekir ya, neyse. Aynı zamanda son bir yıl içerisinde Felsefe'ye acayip merak saldım. Zaten ailemde felsefi bir yapım olduğunu (öyleymişim abi) söylüyor. Bilgisayar üzerinde herhangi bir meslek edinemezsek "filozof" olur çıkarız artık.

twitter.com/h4sturk

0 yorum: